Sæt dig nogle nytårsfortsæt og nå hurtigere i mål

(sponsoreret indhold)

Juleaften er lige rundt om hjørnet, det betyder samtidig også at årets sidste dag nærmer sig med hastige skridt. For rigtig mange menneskers vedkommende er december både travl, dyr og kalorierig. Det er i hvert fald sjældent her, at den sunde livsstil er i fokus. Det er som sådan også okay, man skal jo også lade sig selv mærke, at det er jul.

Begynd i stedet at tænke over, hvordan du kan gøre 2019 til dit år. Sæt dig ned og lav 3 stærke nytårsfortsæt, som du vil starte det nye år ud med at leve efter. Du kan med fordel dele dine 3 mål ud på områderne; livsstil, arbejde og privatliv.

Det kan være at du gerne vil tabe dig 5 kg, træne mindst hver anden dag eller kun spise søde sager om fredagen. Arbejdsmæssigt er der måske en forfremmelse du gerne vil opnå, eller love dig selv du går senest kl 16 hver dag. Privat ønsker du måske mere alenetid med kæresten eller en ugentlig kaffe-date med veninden. Det er dine mål, så du bestemmer.

Som mange andre, kan man også stoppe med at ryge, det er både dyrt og ekstremt usundt. Der følger ingen gode ting med, hvis man starter med at ryge så man kan lige så godt lade vær til at starte med.

Fordelen ved at sætte sig fortsæt eller mål, er at vi har noget at holde os op på, noget at stræbe efter. Det gør det tit lidt lettere at holde fokus og kæmpe lidt ekstra, når man har aflagt et løfte til sig selv. Du kan også love sig selv en lille belønning. Hvis du nu for eksempel taber de der ekstra kilo, så kan du forkæle dig selv med et par nye lækre jeans. Og hvis økonomien halter lidt, så kan du altid tag et lille lån, og på den måde få råd til det du drømmer om.

En anden idé er at alliere sig med en veninde eller makker. Hvis I sammen aftaler, at I skal træne i fitnesscenteret 4 gange i ugen, så er det oftest meget lettere at komme afsted, fordi du ved at en anden står og venter på dig og regner med, du dukker op. Husk på at alle  tricks gælder i kampen om et sundere og bedre liv.