Det handler om biohacking

(sponsoreret indhold)

Som sidens navn antyder, går jeg op i de ti ekstra procent, som du kan opnå ved at gøre en række forskellige ting. Jeg har selv prøvet alle mulige forskellige ting, og det regner jeg også med at blive ved med. Nogle ting har virket godt, og andre ting har virket knap så godt. 😀

Biohacking er personer, som tester forskellige ting på deres krop, og prøver at opnå de små ekstra forbedringer i deres liv. Det kan være alt fra at indtage et kosttilskud til at sove mindre.

De Biohackere som jeg har læst mest om, og som jeg synes er mest interessante er Dave Asprey fra Bulletproofexec.com, Tim Ferriis med Four Hour Body og Tim Robbins (tjek navn)

Hvis du er interesseret i at forbedre dig, kan du få rigtig meget ud af at læse de ting, de skriver. Bulletproofexec har endda et nyhedsbrev, så du løbende kan få masser af information om forskellige ting.

Her på siden kommer jeg til at bruge meget tid på at skrive om nogle af de biohacking tiltag, som du kan foretage. Det kan f.eks. være at spise kreatin efter træning, lade være med at spise morgenmad eller bare få mørklægningsgardiner og et wake-up light.

Der findes masser af gadgets, kosttilskud og motionsråd, som kan forbedre vores liv en lille smule. Selv hvis du ikke lever vildt sundt, kan du stadigvæk godt bruge nogle af disse ekstra råd. Men du vil få mere ud af dem, hvis du også samtidig får styr på de andre ting i dit liv. Det betyder dog ikke at man ikke kan biohacke din alkohol så den vin du drikker giver færre tømmermænd, det er stadig biohacking.

Så biohacking er tit kraftig inspireret af f.eks. pæleokost, men de adskiller sig på det punkt, at de ikke anser naturprincipper for særlig validt. En biohacker “snyder” gerne sin krop til små forbedringer. F.eks. finder du ikke proteinpulver i naturen, og derfor vil rendyrket pæleofolk ikke indtage det. De vil hellere indtage noget rigtig kost. En biohacker indtager proteinpulver, hvis det viser sig at være den letteste måde hurtigt at få protein på efter træning, og derved kan det være den mest optimale måde. Det kan være svært at have adgang til en bøf, lige efter du har trænet, og derfor kan det være en god idé at indtage proteinpulver.

Det er disse biohacking råd (og andre i forlængelse af det), som jeg finder frem til dig her på bloggen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *