Derfor bør du træne med din partner

Har du en kæreste, er der stor sandsynlighed for, at I laver mange ting sammen. Det kan være, at I spiser mange af dagens måltider sammen, og at I streamer serier, mens I ligger i sofaen. Det kan dog også være en ganske god idé, at du begynder at træne sammen med din kæreste. 

En kæreste giver god motivation

Hvis du gerne vil træne mere, end du gør nu, kan det være en rigtig god idé at begynde at træne sammen med din kæreste. Det kan nemlig være langt lettere at komme afsted, hvis du har en aftale med din kæreste i stedet for, at han eller hun ligger på sofaen og vinker farvel til dig.

Med en træningspartner kan det desuden være lettere at yde en indsats til selve træningen. Har du en person, der presser dig, er det nemlig ikke lige så let at springe over, hvor gærdet er lavest.

Du kommer tættere på din kæreste

Selvom du kender din kæreste godt, vil du sandsynligvis blive ved med at lære nye ting om ham eller hende. I denne situation kan træning være en rigtig god øjenåbner. Når man træner bliver man nemlig presset, og dette pres kan man reagerer på på mange forskellige måder.

Jo bedre du kender din kæreste, jo lettere vil det for eksempel blive at købe en fin gave til ham. Dette kan blandt andet være nyttigt, da der ikke er lang tid til, at valentinsdag står for døren.

I forbedrer jer sammen

Er det kun den ene part i parforholdet, der træner, kan den anden part hurtigt komme til at føle sig utilstrækkelig. Inden for relativt kort tid med træning vil man nemlig opnå resultater. Er det kun den ene halvdel af et par, der træner, er det klart, at det også kun er den ene halvdel, der vil se disse resultater.

Det kan være rigtig opmuntrende at forbedre sig sammen. Hvis du er konkurrencemennesker, betyder det desuden, at du har en person, som du kan sammenligne dig med. Så længe denne konkurrence er sund og velmenende kan dette være en god motivationsfaktor.

Velfortjent afslapning

Hvis du træner med din kæreste, betyder det desuden, at I sammen kan nyde en velfortjent omgang afslapning. Dette kan være endnu bedre, end hvis I blot ligger på sofaen hele dagen. Når I har været oppe at træne, kan det nemlig virke endnu mere tiltrængt at ligge på sofaen i nogle timer.

Selvom det naturligvis altid er okay at slappe af, kan det føles endnu bedre, når du rent faktisk har ydet en indsats inden da. Hvis I har problemer med at komme afsted til jeres træning, kan det derfor være en god idé at huske på den følelse, som I kan opnå efterfølgende.