Brug hjemmekarantænen til at opbygge gode vaner

I den sidste tid er hverdagen på mange måder blevet vendt på hovedet. Både børn og voksne er hjemsendt, og derfor er der ikke mange af de vante rutiner tilbage. Dog er den ekstra tid i hjemmet en gylden mulighed for dig, hvis du gerne vil opbygge nogle gode vaner. 

Læg en plan

Det kan være meget godt at have en vision om, at du skal opbygge nye vaner. Dog er det nødvendigt, at du på en eller anden måde skrider til handling, hvis du skal føre dine idéer ud i livet. Vil du gerne sikre dig, at der er tale om langvarige vaner, er det en god idé at lægge en plan. På den måde glemmer du ikke, hvad du har sat dig for lige foreløbig.

I denne artikel kan du lære mere om, hvordan du får det bedste ud af hjemmekarantænen med din partner. Det kan dog også være, at du vil opbygge nogle gode vaner for dig selv. Det kan for eksempel være at lægge mobilen væk en halv time før sengetid eller at gå en lang tur hver dag.

Hold fast i din vane med 2-dagsreglen

Det kan være svært at holde fast i sine nye vaner. Derfor kan det være en god idé at gøre brug af 2-dagsreglen. Denne regel siger, at du gerne må springe din vane over en enkelt dag, men at der må aldrig må gå mere end to dage mellem, at du udfører din nye vane. På den måde sikrer du dig, at vanen ikke blot glider ud i sandet.